Hulp bij AVG opzetten

  1. Home
  2.  » 
  3. Onze diensten
  4.  » 
  5. Privacy Consultancy
  6.  » Hulp bij AVG opzetten

Hulp bij AVG goed implementeren

“Voor het doelgericht voldoen aan alle AVG eisen.”

 

Hulp bij AVG goed implementeren, waarom? Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene verordening gegevensbescherming. De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam, General Data Protection Regulation (GDPR). Deze wet zorgt ervoor dat nu in de hele EU dezelfde privacywetgeving geldt. Ook jouw onderneming ontkomt niet aan privacy en informatiebeveiliging. AVG-Compleet bv helpt geregeld teams met het  doelgericht en in Jip en Janneke taal aan de AVG te voldoen! Onderstaand leggen we uit hoe wij jouw zorg uit handen nemen.

 

Hoe voldoet jouw organisatie aan de privacywet?

De AVG is ook voor jouw onderneming van toepassing. Maar wat is voor jouw onderneming relevant en hoe kun je op de juiste wijze voldoen aan de eisen?

 De Autoriteit Persoonsgegevens is het controlerende orgaan in Nederland en zij mag boetes uitdelen. Deze kunnen in principe oplopen tot € 20 miljoen. Zo’n vaart zal het niet lopen, maar zorg dat je een privacybeleid en goede registraties hebt, zodat je aan kunt tonen dat je voldoet aan de wet en regels. De specialisten van AVG Compleet kunnen jou daarbij helpen.  Lees onderstaand hoe wij dit doen.

 

Als AVG specialist ondersteunen we graag bij vraagstukken als:

uitvoeren van een QuickScan privacy bewustwording

informatie en aanbevelingen geven op het gebied van gegevensbescherming

systemen opzetten en toezicht houden

samenstellen van het jaarverslag

aanleveren beheerdocumenten

ondersteuning bieden bij privacyvraagstukken

Plan een vrijblijvende kennsimaking


Hulp bij AVG implementeren, hoe gaan we  te werk?

Het opzetten van het beheer doen wij m.b.v. praktische tools met transparant en betrouwbaar advies, zodat je snel en (kosten)efficiënt aan de AVG voldoet. We doorlopen 10 stappen. De specialisten van AVG Compleet helpen je stap voor stap bij het opzetten van een goed privacy management, dat precies op maat is voor jouw organisatie. Adequaat en praktisch.

Welke stappen volgt onze expert?

  1. Kennismaking, eerst maken we kort kennis met elkaar. Dit kan telefonisch of via een online sessie, maar ook op jouw locatie.
  2. Vaststellen van de juiste aanpak: het opzetten van privacy management is voor elke organisatie telkens weer iets anders. Voor de meeste organisaties voeren we als eerste een Quickscan Privacybescherming & Informatiebeveiliging uit. Hiermee kunnen we met een relatief kleine inspanning een goed beeld opstellen van zowel de huidige situatie, als van de noodzakelijke vervolgacties.
  3. Analyse van de situatie, een goed privacymanagement opzetten lukt alleen wanneer je een duidelijk beeld hebt van de partijen die betrokken zijn bij jouw organisatie. Een zogenaamde stakeholder analyse is de eerste concrete stap op weg naar een goed privacy management.
  4. Risico analyse, infomatiebeveiliging (gegevensbescherming) doe je op basis van risico’s. Met een risico analyse breng je deze in kaart. Hebben we al een Quickscan uitgevoerd? Dan is de eerste risico analyse al uitgevoerd.
  5. Opstellen privacy beleid, dit is iets anders dan een privacy statement op je website. In het beleid beschrijf je als bestuurder hoe je met het onderwerp privacybescherming om wilt gaan.
  6. Opstellen datalek procedure, zodat er duidelijkheid als er onverhoopt iets mis gaat.
  7. Overige documentatie, afhankelijk van je situatie moeten er nog meer documenten worden opgesteld. Samen bepalen wat er nodig is, en wie deze documenten gaat opstellen. Wij hebben een uitgebreide bibliotheek met sjablonen, zodat w je snel op weg kunnen helpen.
  8. Communiceren van het privacybeleid, zodat iedere partij welke eisen jij stelt aan privacy beveiliging binnen jouw organisatie.
  9. Toetsing van (delen van) de implementatie, zodat je altijd weet als organisatie dat je goed bezig bent.
  10. Ondersteuning leveren bij vragen en uitdagingen, je hoeft het niet alleen te doen, we blijven in je buurt, zowel gedurende de periode dat je je privacy management aan het opzetten bent, als daarna.

Heb je behoefte aan hulp bij AVG en dus een doelgerichte ondersteuning bij het opzetten van jouw privacy management? 

Een AVG QuickScan door ons adviesbureau

Met onze quick scan heb je binnen 5 werkdagen heb je volgens 3 stappen volledig inzicht in jouw situatie:

  • Persoonlijk gesprek, deze vindt plaats bij jou op kantoor zodat onze specialist gelijk een goed beeld krijgt van de werkwijze en alle hoofdpunten van de AVG komen aan de orde
  • Rapportage bevindingen om voor jou de risico’s te kwantificeren en te kwalificeren
  • Opleveren haalbaar stappenplan met een overzicht van de te nemen maatregelen.

Daarnaast hebben wij, vanuit onze ruime ervaring als adviesbureau, overeenkomsten, privacy beleid en protocollen voor onze opdrachtgevers ontwikkeld die ook jou snel op weg kunnen helpen.

Het team van AVG Compleet

Onze ondersteuning op het gebied van AVG advies

AVG Compleet kan ook jouw organisatie adviseren en ondersteunen, op maat, in de vorm van abonnementen. Vanuit onze ruime ervaring bieden wij deze abonnementen aan op het gebied van AVG compliance, privacy en security metingen inclusief het opvolgen van de acties.

Een second opinion door een AVG specialist

Indien je zelf al de nodige maatregelen op het gebied van de AVG hebt getroffen maar je hebt behoefte aan een externe ‘second opinion’ dan voert onze privacy specialist een review uit. Onze AVG expert brengt de huidige situatie, risico’s en actiepunten in kaart zodat je zelf ons advies kan opvolgen. Ons advies is helder en overzichtelijk en je ontvangt deze in een schriftelijk rapport van ons.

Het team van AVG Compleet

Gratis checklist privacybescherming goed opzetten

Er zijn een aantal aspecten die beslist aandacht verdienen als je wilt voldoen aan de AVG-wetgeving. Lees welke. Download gratis

Aanvullende diensten

Eventueel kun je ook gebruiken maken van onze andere diensten, zoals: